Ahad, 25 November 2007

OBJEKTIF UTAMA KURSUS PPict


Memberikan pendedahan kepada semua Jurulatih ICT Kedah, supaya memperoleh pengetahuan serta menguasai pengetahuan tentang teori, model dan kaedah pengajaran dan pembelajaran terkini.


Pada akhir kurusus Jurulatih sepatutnya dapat menjawab persoalan di bawah.

1 Apakah yang anda faham tentang Konstruktivisme?

2 Apakah perbezaan antara Konstruktivisme dan Behaviorisme?

3 Senaraikan lima ciri pembelajaran secara konstruktivisme.

4 Mengapakah pembelajaran secara konstruktivisme penting dalam sistem pendidikan

hari ini?

5 Senaraikan peranan guru dan murid dalam kelas apabila pembelajaran secara

konstruktivisme diamalkan.

6 Bezakan pembelajaran secara tradisional dengan pembelajaran secara

konstruktivisme.

7 Apakah yang anda faham dengan model-model pengajaran dan pembelajaran.

8 Terangkan model-model P&P yang boleh dikaitkan dengan pembelajaran secara
konstruktivisme.

9 Bina satu contoh rancangan mengajar yang menerapkan ciri-ciri pembelajaran secara

konstruktivisme dengan meletakkan pegangan anda kepada model-model P&P yang

bersesuain. (Addie dan Assure)

Tiada ulasan: